میدان امیر چقماق یزد  را دریابیم

یزدفردا "محمد صادق احمد نیا :در سراسر کشور و گاهی فرا تر از مرزهای آبی و خاکی ایران همواره چون از یزد نامی برده شود بنایی تاریخی با دو مناره ی بلند در ذهن مخاطبین تداعی می شود .

مناره های بلند این بنای تاریخی تلمیحی است از همت بلند مردم این دیار که چون یزدیان هر روزه در مرکزی ترین نقطه ی شهر به آن می نگرند به خود می بالند و احساس غرور می کنند .

چندی پیش دوستی جامعه شناس از گره خوردن زندگی و رابطه ی امید به زندگی یزدیان با میرچقماق می گفت به اعتقاد وی "میرچماق" گذشته از یک بنای تاریخی امروز جریان سرزندگی و نماد پویایی برای یزد و یزدیان است .

بسیار جای تاسف و تاثر است که امروز بی درایتی و در مواردی سیاسی کاری مسئولینی که درک نکرده اند میراث فرهنگی مردم یک استان گوشت قربانی نیست که بر سر مدیریت آن دعوا کنند منجر به مرگ خاموش و تدریجی این بنا شده است .

شکاف ها و "ترک های" پشت مجموعه امیر چقماق امروز به منزله ی شکاف ها و ضرباتی است که به حیات و نشاط دارالعباده وارد می شود.

پس از سالها شعار و وعده های رنگین در مورد مجموعه امیرچقماق جز تغییراتی جزئی و بدون برنامه شاهد هیچ اتفاق مثبت و امیدوار کننده ای در مورد این مجموعه نبوده ایم و همچنان اطراف و داخل این مجموعه را جگرکی و سیگار فروشی احاطه کرده است .

بدیهی است هرگونه کوتاهی ، آسیب و خسارت جبران ناپذیر به این مجموعه به پای مسئولین و مدیران میراث فرهنگی و شورای شهر یزد و در راس آنها مدیریت ارشد استان نوشته خواهد شد .

 شهر من من به تو می اندیشم نه به تنهایی خویش

 ای کاش آقای استاندار در معیت آقای مهندس "آسایش" نماینده محترم اردکان! و آقای "ستایش" مدیر کل محترم صداوسیما ! ، مدیر کل جدید میراث فرهنگی را به بازدید از مجموعه میرچقماق دعوت می کردند تا شاید چشمشان به دیوار های در حال تخریب این مجموعه بیفتد!

بازدید کنندگان غیر بومی و بعضا غیر ایرانی این مجموعه با مشاهده ی فضای مشمئز کننده ی اطراف این مجموعه در مورد یزد و مردم و مسئولانش چه قضاوتی می کنند؟

  شب با شکوه اردکانیها و مديركلي كه نام نماينده مردم اردكان را بارها اشتباهي گفت

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا